Σημαντικές εξελίξεις δρομολογούνται στον τομέα της περιβαλλοντικής πολιτικής της Ηπείρου, καθώς έλαβε το πράσινο φως το αναθεωρημένο Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων για την περίοδο 2026–2035. Η έγκριση αυτή αποτελεί σαφή ένδειξη της ωριμότητας που χαρακτηρίζει τον σχεδιασμό της Περιφέρειας και φέρνει την περιοχή ανάμεσα στους πρωτοπόρους της χώρας στη σύγχρονη εποχή της κυκλικής οικονομίας. Όπως αποκαλύπτει το thesprotiatoday.gr, το φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα συνοδεύεται από μια τεράστια επένδυση που αγγίζει τα 95,7 εκατομμύρια ευρώ, στοχεύοντας στη ριζική αναδιάρθρωση του τρόπου αντιμετώπισης των απορριμμάτων.
Το νέο σχέδιο βρίσκεται σε πλήρη σύμπνοια με το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων και το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις διαδικασίες διαλογής στην πηγή, την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση. Στόχος της επόμενης δεκαετίας είναι η αύξηση της προετοιμασίας για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των αστικών αποβλήτων στο 65,2% έως το 2035, με ταυτόχρονη μείωση του ποσοστού της υγειονομικής ταφής σε επίπεδα κάτω του 10%, γεγονός που θα περιορίσει δραστικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των δήμων.
Για την επίτευξη αυτών των στόχων, ο προϋπολογισμός των 95,7 εκατ. ευρώ πρόκειται να χρηματοδοτήσει τη δημιουργία και την αναβάθμιση ενός δικτύου σύγχρονων υποδομών. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν οι Μονάδες Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων, τα οργανωμένα Πράσινα Σημεία, οι Γωνιές Ανακύκλωσης σε κεντρικά σημεία των πόλεων, καθώς και τα Κέντρα Δημιουργικής Επαναχρησιμοποίησης. Η υλοποίηση αυτών των έργων αναμένεται να προσφέρει ένα πιο καθαρό και βιώσιμο περιβάλλον για ολόκληρη την Ήπειρο, ενισχύοντας την πράσινη ταυτότητα της περιοχής.