Σε τροχιά αναδιοργάνωσης μπαίνει η διαχείριση των θρησκευτικών προορισμών της βορειοδυτικής Ελλάδας, με γνώμονα την ασφάλεια και την προστασία των εκατοντάδων καθημερινών επισκεπτών. Για τον σκοπό αυτό, η Ομάδα Εργασίας για την Τουριστική Ανάπτυξη και Προώθηση του Νομού Ιωαννίνων απέστειλε υπόμνημα προς τον Δήμο Κόνιτσας, προτείνοντας συγκεκριμένα μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας στη διαδρομή προς την Ιερά Μονή Στομίου. Σύμφωνα με το thesprotiatoday.gr, η Μονή αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προσκυνήματα της Ηπείρου, με την επισκεψιμότητα να σημειώνει κατακόρυφη άνοδο, εξαιτίας της πνευματικής παρακαταθήκης του Αγίου Παϊσίου και της προβολής της ζωής του από τη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά.
Η Ομάδα Εργασίας επισημαίνει ότι η αυξημένη προσέλευση είναι ιδιαίτερα θετική, τονίζει όμως ότι η πρόσβαση γίνεται μέσω μιας απαιτητικής ορεινής πεζοπορικής διαδρομής, η οποία εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, ιδιαίτερα για ηλικιωμένους, άτομα με προβλήματα υγείας ή σε περιόδους κακοκαιρίας. Μεταξύ των προτεινόμενων μέτρων περιλαμβάνονται η δημιουργία τουριστικού περιπτέρου στην αφετηρία, η τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων με QR codes για τον καιρό και τη δυσκολία της διαδρομής, καθώς και η παρουσία διασωστικού προσωπικού και ασθενοφόρου σε περιόδους αυξημένης κίνησης.
Επιπλέον, ζητείται η δημιουργία σημείων ανάπαυσης και σκίασης, η τοποθέτηση χημικών τουαλετών, η ανάπτυξη εφαρμογής κινητού με δυνατότητα αποστολής σήματος SOS, η διαμόρφωση χώρου στάθμευσης στην πλατεία Φριζή και η συνοδεία των οργανωμένων γκρουπ από πιστοποιημένους οδηγούς βουνού. Παράλληλα, για τους επισκέπτες που δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν την ανάβαση, προτείνεται ένα εναλλακτικό πρόγραμμα ενημέρωσης με επισκέψεις στο πατρικό σπίτι του Αγίου Παϊσίου, στη Μονή Μολυβδοσκέπαστης και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μπουραζανίου, συμβάλλοντας στην προστασία της ανθρώπινης ζωής και στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της Κόνιτσας.